KONFERENCETOLKNING
Skal du afholde et seminar, konference eller forretningsmøder, hvor tolkning skal foregå samtidig med det talte, tilbyder vi professionel simultantolkning. Vores simultantolke har lang erfaring med at tolke komplekst fagindhold og giver dig en nuanceret kommunikation på de ønskede sprog.
SÆRLIGT OM KONFERENCETOLKNING
Tolkning, som foregår simultant (samtidig), benyttes ved konferencer, ved undervisning, oplæg eller ved møder, hvor det er vigtigt, at tolkningen ikke forsinker samtalen.
Simultantolkning foregår samtidig med det talte med få sekunders forskydning, og tolken lytter og tolker på det andet sprog på samme tid. Denne disciplin kræver særlig øvelse, da hjernen arbejder begge veje samtidigt. Det er kun særligt erfarne tolke, der har trænet denne disciplin, der kan udføre simultantolkning.
HVORDAN?
Ved simultantolkning benyttes ofte tolkeudstyr som tolkekabine og headset, særligt hvis der er flere forskellige sproggrupper tilstede blandt tilhørerne.
Simultantolkning kan også foregå som hvisketolkning, hvis der kun skal tolkes for ganske få personer. Her er det vigtigt, at tolkningen ikke forstyrrer de øvrige deltagere.
Ved længere sessioner benytter man ofte to tolke, der afløser hinanden ad ca. 20 minutters intervaller. På den måde sikrer man, at tolkene kan bevare fokus 100% og at ingen detaljer går tabt.
Ved behov for simultantolkning er det vigtigt med en dybdegående dialog med os forinden for at sikre det rette match med specifikke tolke, og for at sikre den bedste sprogløsning.
VI LYTTER
Vi arbejder hele tiden på at kunne levere de bedste sprogydelser, kundeservice og arbejdsvilkår for vores tolke og oversættere. Derfor har vi gjort det til en kerneværdi hos ViTolker, at vi altid lytter til vores kunder og tolke, så vi fortsat kan sikre, at vi er jeres foretrukne samarbejdspartner til sprogløsninger.
Som kunde modtager du altid en e-mail, hvor du hurtigt kan udfylde dit feedback, når din opgave er udført eller leveret. Du kan også altid skrive eller ringe til os, hvis du har forslag til, hvordan vi kan forbedre vores ydelser og service.